NIERÓWNA PRACA SILNIKA TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grzesio99
    Drive
    • 2007
    • 59

    NIERÓWNA PRACA SILNIKA TDI

    Pod M1 :?:
    Kolor: czerwień rajdowa
    Model: GLX
    Silnik: 1,6 AEE z LPG
    UPro520XL + A1500
  • MARCINSD
    Classic
    • 2006
    • 2

    #2
    NIERÓWNA PRACA SILNIKA TDI

    Witam mam problem. codziennie rano jak odpalam silnik to co kilka seund spadaja obroty na chwilke potem sie podnoszą (mozna to pzyrównać to dziwnego szarpania) nie mam pojecia co to jest. Nidawno zakupiłem samochod i nie wiem czy to tak ma być na zimnym silniku czy moze jest co nie tak - po rozgrzaniu silnika jest wszystko ok. Z góry dzięi za porady



    SKODA OCTAVIA 2001r 1,9 TDI automat


    marcinsd
    MARCINSD

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Zobacz swiece zarowe oraz trzeba na VAG-u sprawdzic wskazania temperatur z czujnikow
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Masmo
        L&K
        • 2005
        • 1145

        #4
        Re: NIERÓWNA PRACA SILNIKA TDI

        Zamieszczone przez MARCINSD
        Witam mam problem. codziennie rano jak odpalam silnik to co kilka seund spadaja obroty na chwilke potem sie podnoszą ...
        W jakim zakresie to występuje od ilu od ilu??
        Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

        Komentarz

        • MARCINSD
          Classic
          • 2006
          • 2

          #5
          Po odpaleniu ma jakies 1000 obr spadają o okolo 100 obr a wyrównuje się wszystko jak silnik zaczyna łapać temp
          MARCINSD

          Komentarz

          • Gaetsby
            Classic
            • 2007
            • 30

            #6
            Witam mam ten sam problem. Rano jak odpalam (1.9 TDI 110KM) to obroty spadaja i rosną w przedziale 900 - 1100. W momencie gdy startuję to nie mam mocy w przedziale obrotów do 2000 i dość mocno dymi ( czarny dym).Jak sie zagrzeje to chodzi równo i tylko czasem cos jak by go zatykało na niskich obrotach.stal liczkia to 180000km, wymieniłem wszystkie filtry łącznie z filtrem paliwa. Czy przyczyną są przepalone świece , czy może uszkodzony czujnik temp., a może ktoś ma jakąś inną diagnozę?

            Komentarz

            • Masmo
              L&K
              • 2005
              • 1145

              #7
              Na początek sprawdźcie świece żarowe.
              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

              Komentarz

              • marcinender25
                Ambiente
                • 2006
                • 141

                #8
                podobnie mialem i umnie bylo to sprzegiełko alternatora (dzwiek tak jakby cos pykalo pod maska)

                Komentarz

                • palioza
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 417

                  #9
                  moze jeszcze jakies sprawy zwiazane z czujnikiem temperatury? trzebaby vagiem sprawdzic, czy nie kmini przypadkiem
                  Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                  Komentarz

                  • Kuvel
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 138

                    #10
                    Proponuję zdjąć rurę przy klapie gaszącej (przepustnica EGR - jak kto woli) i sprawdzić ile syfu jest w dolocie. Przy 180 kkm może się okazać, że z trudem się palec zmieści :diabelski_usmiech - przesadzam, ale sprawdzić warto - nic nie kosztuje.
                    90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                    Komentarz

                    • gisama
                      Ambiente
                      • 2006
                      • 118

                      #11
                      Może kolega mi laikowi jeżeli chodzi o diesla bardziej jasno napisać o tej klapie gaszącej. Moja ma 305 kkm, z obrotami to jeszcze nie mam problemów, ale gdzieś kiedyś na forum czytałem, że ten syf jest wynikiem m.in złeej jakości paliwa. A moja octavia jest od gospodarza co ma dużo tjaktorów!!!
                      Pzdr Mariusz
                      ________________
                      1,9 TDI L&K 2000r

                      Komentarz

                      • Kuvel
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 138

                        #12
                        Zdjęcie zapożyczyłem od kolegi rafalusa... ten metalowy krążek nad korkiem wlewu oleju - to przepustnica (lub klapa - nie wiem, która nazwa jest poprawna).

                        Z lewej strony dochodzi do niej gumowy przewód. Można go łatwo zdjąć i zobaczyć co jest w środku. Jak syf to proponuję udać się do mechanika na czyszczenie (chociaż Maicroft robił to sam i zamieścił nawet fotki na forum).
                        Jeszcze jedno. Ten brud nie bierze się z kiepskiego paliwa tylko jest efektem mieszania się "tłustego" powietrza z odmy, ze spalinami z recyrkulatora (część spalin wraca do dolotu). Tak więc TTTM i tyle.
                        90 KM i uważam, że wystarczy - czy coś mi dolega ?

                        Komentarz

                        Pracuję...